Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Din ciclul "De ce să strici ceva ce merge bine....?"

Moderatori: Andy, manach, B43XTM

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde Unchiu' » Joi 26 Feb, 2015 12:52 pm

cristelu scrie:super meserie...respecte....seile sunt de la ta/ul de 600 ..zic si eu...acum ramane sa vedem cum se comporta in timp
pt saua de 650 se poate ceva mai mult comfort???


Evident ca in timp se va vedea comortamentul materialului, dar asta depinde foarte mult si de conditiile de uitilizare, de rezistenta materialelor folosite, de conditiile de pastrare peste iarna a motocicletei. Tot in legatura cu durabilitatea , parerea mea este ca cu cat are mai multe modificari de structura cu atit va avea mai scurta durata de viata si mai cred ca nimic din ceea ce se face acum nu va rezista ca invelitoarea originala ...din pacate. Ca timp de folosire as aprecia undeva pe la 3-4 ani (atit m-a dus pe mine cea din prima imagine , retapitare comandata )
De facut se poate face orice, la orice model de sea, orice model de motoreta, de la adaugare de buret, gel sau mai stiu eu ce minune de gel, de facut combinatii de culoare in fel si chip, totul tine de materiale care se doresc a fi folosite .
Da, cea cu gri este a mea si cea neagra a unui coleg si prieten transalpist care avea ceva probleme cu o crapatura aparuta fix intre picioarele calaretului (mai sunt si altele, dar nu au legatura cu transalpul si nu isi avea rostul sa le etalez aici)

Toate cele bune,
Drumurile incep acolo unde se termina asfaltul...
Incepator in fiecare zi din saptamina/luna/an
Motocilist de forum (pe forum am accelerat prima motocileta si tot pe un forum mi-am luat A-ul)
Avatar utilizator
Unchiu'
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 560
Membru din: Dum 07 Feb, 2010 4:42 am
Localitate: Urziceni(IL...linois)
Specimen: XL600
Vorba de duh: mmmm...e pe stanga
Kilometraj: 0

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde Unchiu' » Joi 26 Feb, 2015 6:30 pm

Finalul....putin sub prelata inca dar dupa cum se vede iese soarele :bandit

Imagine
Drumurile incep acolo unde se termina asfaltul...
Incepator in fiecare zi din saptamina/luna/an
Motocilist de forum (pe forum am accelerat prima motocileta si tot pe un forum mi-am luat A-ul)
Avatar utilizator
Unchiu'
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 560
Membru din: Dum 07 Feb, 2010 4:42 am
Localitate: Urziceni(IL...linois)
Specimen: XL600
Vorba de duh: mmmm...e pe stanga
Kilometraj: 0

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde Unchiu' » Dum 08 Mar, 2015 2:54 pm

Gata si "prelungirea seii... :bandit

Imagine

Imagine
Drumurile incep acolo unde se termina asfaltul...
Incepator in fiecare zi din saptamina/luna/an
Motocilist de forum (pe forum am accelerat prima motocileta si tot pe un forum mi-am luat A-ul)
Avatar utilizator
Unchiu'
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 560
Membru din: Dum 07 Feb, 2010 4:42 am
Localitate: Urziceni(IL...linois)
Specimen: XL600
Vorba de duh: mmmm...e pe stanga
Kilometraj: 0

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde manach » Lun 09 Mar, 2015 10:20 am

cat? cat? cat?
Avatar utilizator
manach
Moderator
 
Mesaje: 510
Membru din: Lun 05 Oct, 2009 3:08 pm
Localitate: Sibiu
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde ANTONIO » Lun 09 Mar, 2015 12:35 pm

Faina treaba, se apropie de varadero
ANTONIO
Unic producător în România de membrane carburator Honda Transalp tel.0764865403
Nou: Garnituri etrieri, faţă/2 etrieri/ 120 lei setul şi spate 60 lei setul pentru Honda Transalp.
Avatar utilizator
ANTONIO
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 392
Membru din: Vin 10 Aug, 2012 2:01 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Specimen: XL600
Vorba de duh: fii om ca sa fii domn.
Kilometraj: 90000

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde mihai » Mar 14 Feb, 2017 7:32 am

mihai
Merg pe o roata
 
Mesaje: 98
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde Andry » Mar 14 Feb, 2017 2:03 pm

Am auzit numai cuvinte de laudă din partea persoanelor care și-au permis o pernă pe aer, spun asta pentru că toți cei care mi-au povestit au cheltuit aproximativ 100€ pentru AirHawk: https://airhawk.net/.
Soluțiile mai ieftine sunt întotdeauna bine-venite.
Avatar utilizator
Andry
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 930
Membru din: Mar 31 Mai, 2011 2:48 pm
Localitate: Sibiu/Braşov
Specimen: XL600
Vorba de duh: Vând fân!
Kilometraj: 4300

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde mihai » Mar 14 Feb, 2017 11:05 pm

ok
probabil o sa incerc si o sa revin cu un raspuns.
Pana atunci ma mai gandesc la blana de oaie... :P
mihai
Merg pe o roata
 
Mesaje: 98
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde iulian » Dum 02 Apr, 2017 11:33 pm

si eu mi-am facut seaua custom la motodan de pe motociclism a iesit dupa pofta inimii sa zic asa da am observat ca am castigat vreo 30-40 min in plus pana cand incep durerile si amorteala. m-am tot gandit dar nu cred ca solutia e in sea ci mai degraba dispersarea greutatii corpului prin cat mai multe puncte. ideal ar fi sa modifici pozitia scaritelor si a ghidonului ca de ex la curbe sa mai descarci din greutatea corpului de pe fund si asa mai circula sangele in zona afectata. eu m-am resemnat si in cazul meu problema am rezolvat-o mergand mai putini km si cu pauze mai dese (deh doar ma plimb).
Avatar utilizator
iulian
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 185
Membru din: Mar 22 Apr, 2008 10:02 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL650
Vorba de duh: Deci, cum ziceam ?
Kilometraj: 40000

Re: Topic despre şa: moale/tare, modificata, cu/fara moţ

Mesajde mihai » Sâm 13 Mai, 2017 10:32 pm

Salutare!

Mi-am facut curaj sa umblu pana la urma la şa.
Am dat jos husa "originala" - nu scria HONDA pe ea... dar pe de alta parte nici nu pareau sa fie alte urme de capse decat cele pe care le-am scos eu.
Am inceput prin a trasa o forma pe care sa o tai... forma am trasat-o "la ochi" si "la deget" (adica m-am uitat sa fie cat de cat simetric, si am apasat cam prin toate partie cu degetul sa vad cata spuma ar fi...). Ca punct de inspiratie se gasesc multe pe youtube si mai ales pe http://diymotorcycleseat.com/

Imagine
Imagine

Apoi mi-am luat inima-n dinti, si am taiat.... Pana la urma am folosit un cutter cu lama noua... si a iesit o forma generala ok....Calitatea taieturii clar lasa de dorit.

Imagine
Imagine
Imagine

Urmeaza partea despre care aveam cele mai mari emotii... Sa obtin o forma decenta si suficient de bine finisata a spumei.... Pentru asta am folosit un polizor cu banda, pneumatic, se poate smirghelui si cu mana, si foarte probabil cu un flex, cu disc de polizare cu smirghel.... Eu am folosit polizorul pneumatic pentru ca am putut foarte simplu sa controlez turatia. Pentru etapa asta recomand ochelari de protectie (de preferat inchisi) si masca pe "admisia de aer". Asta daca nu va place sa va intre burete in nas si in ochi ca si mie....

Imagine
Imagine

Urmeaza etapa finala, cu care nu am poze decat la final...
Pe burete am dat cu un spray de impermeabilizare pentru materiale textile si piele, de la decathlon, un produs pe care l-am folosit cu succes pe bocanci si geaca de softshell. Poate era bine sa dau si pe dosul "pielii" dar m-am gandit ca doar o sa imi alunece in mana.

Am facut rost de un capsator, am folosit capse de 6mm adancime, si piele ecologica achizitionata de la un magazin de articole textile. Cand am cumparat "pielea" am cautat in mod special sa se poata intinde macar putin.

Am inceput din partea din fata, unde e cel mai complicat, am tras de ea pana mi-am rupt degetele, si am prins temporar totul cu carlige de plastic.
A urmat sa o asez pe un calorifer electric (ca norocul ca nu a fost prea cald azi) pentru a usura munca de a intinde materialul.

De principiu as recomada pentru cei interesati sa intinda materialul pe cat posibil pe lungimea seii, iar apoi tras cat de bine pe laterale, din aproape in aproape.
Asa cum se vede nu am folosit nici un fel de cusaturi etc... Am luat 1 buc de material si l-am tras peste şa.
Mentionez ca este foarte apreciat un ajutor, in cazul meu sotia, care sa tina şaua in pozitia necesara cand intindeam materialul, sau prindeam cu capse.

Dupa ce totul a fost prins cum mi s-a parut a fi bine, am taiat materialul cam la 1-1.5 cm distanta de capse.

In poze şaua nu este asezata la loc pentru ca am reusit sa o agat, undeva pe dos, aproape de cant, si am lipit o bucata mica de material pentru a nu lasa acea mica crapatura sa se extinda.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Initial aveam in plan sa folosesc anumite bucati de spuma din izolir (de-ala de pui sub sacu' de dormit in cort) dar mi-a trecut cand am vazut cat de diferite sunt densitatile materialelor.
Asadar am castigat o şa mai coborata, mai lata in spate, mai ingusta in fata, si cu un spatiu mai mare (pe lungime) pentru pilot.

Cu feedback serios o sa revin sper pe sfarsitul lunii Mai, dupa vreo 1000-1200 km, sau daca nu, in prima parte a lunii Iunie, dupa vreo 2000-2500 km.

Ce pot sa spun in schimb este ca acceasi metoda am folosit-o la Dominator acum mai multi ani, si cel putin 3 ani de zile, pana l-am vandut a rezistat fara nici o problema. La fel la Kawasaki GPX a rezistat pana ne-am despartit. Deci trag speranta ca va tine cativa ani.

In rest... spor la treaba! :rider2
mihai
Merg pe o roata
 
Mesaje: 98
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Anterior

Înapoi la Modificări la Transalp

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron