releul de incarcare !

Postaţi aici probleme întâmpinate

Moderatori: Andy, manach, B43XTM

Re: releul de incarcare !

Mesajde faniqa2003 » Mar 10 Feb, 2015 3:03 pm

True...
Avatar utilizator
faniqa2003
Merg pe o roata
 
Mesaje: 88
Membru din: Mar 10 Iun, 2014 2:14 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Vorba de duh: Si eu pe aici...
Kilometraj: 15000

Re: releul de incarcare !

Mesajde ANTONIO » Mar 10 Feb, 2015 3:09 pm

Aaa .....si poti incalzi motorul cat vrei in oras, vara, releul e chiar in largul lui, are ventilatie fortata poti tine mana pe el ca nu frige.
ANTONIO
Garnituri etrieri, faţă/2 etrieri/ 120 lei setul şi spate 60 lei setul pentru Honda Transalp.
Avatar utilizator
ANTONIO
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 401
Membru din: Vin 10 Aug, 2012 2:01 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Specimen: XL600
Vorba de duh: fii om ca sa fii domn.
Kilometraj: 90000

Re: releul de incarcare !

Mesajde RomiC » Mar 10 Feb, 2015 9:51 pm

Am kilometrii cu TA 600 si cu TA650 foarte multi in tot felu' de conditii vreti voi si nu am avut nici un fel de probleme cu incalzirea releului .
'Arderea' releului este cauzata de LIPSA DE CONTACTE sau cabluri si mufe oxidate, nu de caldura de afara sau caldura motorului .
Oare asa prosti sa fie inginerii aia de la Honda ? :HMM:
oare ... sa fie de la explozia solara ?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Avatar utilizator
RomiC
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 958
Membru din: Dum 30 Noi, 2008 8:29 pm
Localitate: CODLEA BRASOV
Specimen: XL650
Vorba de duh: 'vreau o tara ca afara'
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde lg-razvan » Mie 11 Feb, 2015 1:44 am

Salut...mda exista 2 probleme -una mutarea de pe dreapta pe stinga a releului o sa sufoce filtrul de aer si doi aerisirea pe care ai facuto puteai foarte bine sa-o faci pe partea dreapta,ventilatie oricum ai.Da vara in bucuresti este foarte cald are dreptate si mult praf.Un asemenea orificiu si eu i-am facut ,releul de incarcare cum sa mai spus si mai sus are si alte motive de a se arde.silver wing-ul (maxiscooterul) il are exact linga bidonasul de antigel si tot sa ars.concluzia ca erau contactele oxidate si foarte slabe.
Avatar utilizator
lg-razvan
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 160
Membru din: Sâm 05 Ian, 2013 3:12 am
Localitate: bucuresti

Re: releul de incarcare !

Mesajde hobo » Sâm 14 Feb, 2015 4:10 pm

Salut.Vara ,am testat vaca pana in Mongolia si inapoi.Am montat un voltmetru pe bord si aveam un cooler (ventilator) montat pe releu.Totul bun si frumos,voltmetrul arata constant 14,1 volti indiferent de temperatura ambientala sau de cati consumatori erau pornite(far,incarcare gps ...etc).Cam dupa 10000 de kilometri parcursi am observat ca incarcarea a inceput sa oscileze si a inceput sa coboare tensiunea incarcata in functie de caldura din afara sau de viteza cu care ne deplasam.Era clar ca regulatorul nu era racit suficient,si cum banuiam, ventilatorul nu mai functiona probabil din cauza umezeli pe care a primit in zilele anterioare cand am mers prin ploaie patru zile la rand.Am verificat chiar si contactele dar degeaba.Asadar cei 14000 km pana acasa am facut cu ochiul pe voltmetru.Pana la urma nu a cedat ,dar cateodata incarcarea a coborat pana la 12,8 volti,si urca pana la 14,5.Ajuns acasa ,am montat un alt cooler pe regulator si problema a disparut.Asadar e clar ca racirea regulatorului e un punct forte la TA,mai ales ca si ingineri de la Honda stiau de treaba asta,ca urmare au facut o gaura pe carena care acopera releul un loc sa mute in alta parte,dar se stie bine ca cu asta nu a rezolvat nimic.Problema exista si la Africa twin.Inainte ca carcotasi sa faca comentari ,va spun ca zilnic mergeam cate 600 si 800 km aproape fara oprire.
Avatar utilizator
hobo
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 292
Membru din: Lun 11 Feb, 2008 3:20 pm
Localitate: harghita
Specimen: XL650
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde johny77 » Dum 13 Mar, 2016 12:27 am

Va salut. Am releul mutat langa gura filtrului de aer, riglete in loc de mufe si voltmetru montat de vreo 7000 de km. Peste 2500 rpm arata si sta cam la 14,2 constant cu faza scurta aprinsa.
Azi mergand prin padure vreo juma de ora, am mers fara faruri aprinse (pana acum am mers totdeauna cu farurile aprinse, indiferent de drum), incarcare 14,8. Am iesit la asfalt, aprind farurile, si vad ca scade incarcarea treptat de la 13,7 la 12,2. Sting farurile, incepe sa incarce pana la 14,6 constant. Le aprind, iar incepe sa scada constant spre 12,5.
Am oprit motorul. Cand am pornit motorul, totul era perfect normal, incarcare in mers cu faruri aprinse 14,2. Merge asa 5 minute, apoi deodata incepe sa scada incarcarea spre 12,5. Opresc motorul, il pornesc, totul normal. Dupa 5 min de mers, iar problema. Pana acasa sa repetat asta de vreo 6 ori.
Ce minune l-a apucat? Sa se fi defectat? Dar totusi sunt momente cand baga normal. O fi ceva la vreun contact? L-a deranjat cu ceva faptul ca am mers o vreme fara faruri aprinse?
johny77
Merg pe o roata
 
Mesaje: 64
Membru din: Joi 22 Mai, 2014 7:32 am
Localitate: tg mures

Re: releul de incarcare !

Mesajde ANTONIO » Dum 13 Mar, 2016 8:47 am

Ai forțat releul sa pună curent la masa din cauza ca nu ai avut consumatori și a cedat. Plus sa ma încălzit mai mult decât când mergi cu viteza. Mai are puțin și e gata ramai fără curent.. Cauta altul nou cat mai merge asta. Transalpul e făcut sa funcționeze cu farul mereu pornit. Găsești pe ebay la 60 lei aproximativ.
ANTONIO
Garnituri etrieri, faţă/2 etrieri/ 120 lei setul şi spate 60 lei setul pentru Honda Transalp.
Avatar utilizator
ANTONIO
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 401
Membru din: Vin 10 Aug, 2012 2:01 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Specimen: XL600
Vorba de duh: fii om ca sa fii domn.
Kilometraj: 90000

Re: releul de incarcare !

Mesajde johny77 » Mie 16 Mar, 2016 8:31 pm

Azi am montat noul releu (nou pentru mine). Dupa cod nu e original de transalp, ci e de honda cbr, shadow, varadero si altele. L-am pus sus si . . . 13.9 V, cu faza lunga aprinsa, in turatie. La relanti aproape tot atata. Fara lumini 14,2 V, Asa incarcare constanta nu aveam cu celalalt nici cand functiona. Deci, din nou pregatita vacutza de drum. Mersi de sfaturi.
johny77
Merg pe o roata
 
Mesaje: 64
Membru din: Joi 22 Mai, 2014 7:32 am
Localitate: tg mures

Re: releul de incarcare !

Mesajde vstef_is » Mie 16 Mar, 2016 8:38 pm

Colegul, poti sa imi spui te rog de unde l-ai luat / ce cod are?

Nu am simptompe, dar as vrea sa fiu pregatit.

Multumesc.
Avatar utilizator
vstef_is
Cred ca stiu ...
 
Mesaje: 37
Membru din: Lun 14 Dec, 2015 4:44 pm
Localitate: Bucuresti

Re: releul de incarcare !

Mesajde johny77 » Mie 16 Mar, 2016 11:18 pm

Releul original de transalp avea la mine codul SH538D-13. Releul pe care l-am cumparat eu de pe un transalp dezmembrat are codul SH603-12.
johny77
Merg pe o roata
 
Mesaje: 64
Membru din: Joi 22 Mai, 2014 7:32 am
Localitate: tg mures

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Lun 15 Mai, 2017 8:25 pm

Va salut!
Incep cu istoria pe scurt a celor montate si petrecute...
Luat mobra - stock.
Montat priza bricheta - gasit un fir unde sa am +12V cu contactul pus, cu el alimentat un releu care cupleaza direct de la baterie prin siguranta de 10A.
Montat manere incalzite - pe circuit priza

Plimbat, totul ok

Montat LED-uri bord, LED pozitie/frana, banda LED suplimentara pe spate, legata la firele de la stop si semnalizare din spate.
Montat proiectoare LED (~15 W masurat amandoua) - circuit priza + intrerupator ghidon
Montat Voltmetru - circuit priza.

Asa...
Ieri am iesit la o tura ~ 60-80 km. In acest timp am verificat functionarea diverselor (voltmetru, proiectoare, vitezometru proaspat calibrat etc)
Totul era in regula - incarcarea intre 13-14 V cu toti consumatorii porniti. Nu cred sa fi scazut sub 13.5V

Azi - SPALAT MOBRA - lasat 2-3 ore la soare, si apoi sa plec acasa de la servici cu dansa....
Porneste normal, cu un pic de soc, incarcarea se duce spre 14V.
Ma sui pe ea si plec.
La un moment dat observ ca becul (LED) de la presiune ulei este foarte putin aprins (cand eram la umbra, ca in soare nu se vedea). Opresc, ascult motorul, suna bine, ok. Opresc motorul, pornesc din nou.. de cateva ori.. tot asa...
Il las....
Merg frumos spre casa, prind aglomeratie, fara loc etc, porneste de mai multe ori ventilatorul... normal. (nu vedeam bine voltmerul din cauza soarelui)
Ajung acasa, la umbra, vad tensiunea 12.6V.
Sting farul, proiectoarele, 12.7V, Becul de la ulei tot asa....foarte putin aprins, pe langa el, cel de neutral este foarte puternic.
Cand pun contactul se aprinde bine, apoi se stinge aproape de tot. Dar ramane f. putin aprins.

Pana acum ce vreau sa incerc:
Sa masor direct la bornele bateriei inca odata sa vad daca nu s-a intamplat ceva cu firele ce duc la voltmetru.
Sa verific firele de la releul de incarcare - mai ales cele galbene (am inteles ca e o mufa deosebita acolo)
Sa ma uit la contactele de la senzorul de presiune ulei - am inteles din schema electrica ca + e direct pe bec, si face masa prin acest senzor (presostat????)

Idei? Pareri?

Multumesc anticipat celor ce vor citi toata povestea! :beer
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Mar 16 Mai, 2017 7:38 pm

Am rezolvat!

Cu incarcarea era de vina mufa de pe traseul de curent alternativ de la alternator catre releu.
IMG_20170516_174046.jpg

IMG_20170516_192329.jpg


Am procedat spre a taia firele cat de aproape de mufa, si le-am inadit cu cleme sir(cu surub)
Acum incarcarea pare sa functioneze ca la carte.
La relanti am 14.8 (far aprins sau nu)
Pe masura ce turez merge pana pe la 14.2 (5000 rpm cu far aprins).

Cu becul de ulei a fost mai simplu. Am identificat senzorul, mai precis cablul, este in stanga jos fata de pinionul de atac.
Am dat cauciucul de protectie la o parte si am curatat noroiul si mizeria din el. Cu ocazia asta am si desfacut firul si am curatat contactul de acolo.

Multumesc celor ce au postat despre acest tip de probleme! Citind ce s-a discutat am stiut ce sa caut. :beer
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Joi 15 Iun, 2017 4:34 pm

Salut,
A cedat si releul meu.
Nu am gasit nicaieri ceva specificatii pentru chinezisme desi unii spun ca ar merge pana la 16 A ... Nici macar pentru Linhai.
Pana la urma se potrivesc cele de ATV? La pret se potrivesc mai bine :)
Multumesc
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Vin 16 Iun, 2017 6:11 pm

Salut,
Pana la urma sunt bune releele de atv?
Vad multe aproape identice si cu "specificatii" 12V16A - asa stiu vanzatorii :D
Va rog sa dati un ajutor cei care ati folosit asa ceva.
Multumesc
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Mar 20 Iun, 2017 6:21 am

S-ar putea sa ai sanse sa mearga, dar sa se prajasca atunci cand ai mai multi consumatori. 16A e cam putin....
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Probleme electrice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori