releul de incarcare !

Postaţi aici probleme întâmpinate

Moderatori: Andy, manach, B43XTM

Re: Releul de incarcare !

Mesajde ady_fly » Vin 23 Iun, 2017 11:54 am

Bine v-am găsit!
Deținător de Transalp PD 10 din 1997, trebuie să recunosc că urmăresc de mai mult timp forumul dar datorită faptului că nu am întâmpinat probleme majore și nici nu sunt vreun mare meșter m-am ținut deoparte, fără să mă bag în seama.
Dar să trecem la lucruri serioase!
Din capul locului vă zic că am citit de al capo al fine postările legate de releul de încărcare și de baterie.
Fără a fi exhaustiv, problema mea este următoarea:
La ieșirea din iarnă bateria (Motobatt - americană, AGM) descărcată. Încărcat, pornit motor mers foarte bine.
Pauză 2 săptămâni, încercat pornire: nimic! Reluat procesul anterior și pus semne de întrebare, fiindcă nu am mai pățit așa ceva.
Pornit la drum, cca 230 km, oprit motor 1 minut, încercat pornire: nimic!
Fără posibilități de măsurare, îmi zic că-i bateria. Schimb bateria, toate bune și frumoase. Reîntors acasă, încercat pornire: nimic!
Măsurători; bateria descărcată (undeva la 11,8-12 V), măsurat încărcare maximum 12,7-12,8 la peste 2500 t/min.
Concluzie personală releul de încărcare dus...
Preventiv pentru a verifica dacă nu cumva este de vină și alternatorul vă rog să mă lămuriți:
- pe lângă măsurarea rezistenței între fire (0,1-1 ohm), valorile tensiunii se măsoară cu conexiunea 3 P legată la releu sau liberă (firele galbene)? Care ar trebui să fie valoarea optimă?
- prin absurd: înlocuirea statorului alternatorului se poate face cu motorul pe cadru sau necesită detașarea?
Orice sfat este binevenit!
Avatar utilizator
ady_fly
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 17 Iun, 2017 5:36 pm
Localitate: Timisoara
Specimen: XL600
Vorba de duh: Ein Mann, ein Wort!!
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Unchiu' » Vin 23 Iun, 2017 11:47 pm

Salutare.
Linistit , cu calm , inlocuirea statorului se face cu motorul sus. Sau daca ai mult timp liber si tii sa muncesti foarte mult (de amorul artei) poti da jos motorul ;)
( Ultima parte este o gluma, citeste-o ca atare )
Demontezi doar scutul motorului, schimbatorul de viteze, capacul pinionului... desfaci o mufa si cateva suruburi...

Spor!
Drumurile incep acolo unde se termina asfaltul...
Incepator in fiecare zi din saptamina/luna/an
Motocilist de forum (pe forum am accelerat prima motocileta si tot pe un forum mi-am luat A-ul)
Avatar utilizator
Unchiu'
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 561
Membru din: Dum 07 Feb, 2010 4:42 am
Localitate: Urziceni(IL...linois)
Specimen: XL600
Vorba de duh: mmmm...e pe stanga
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde ady_fly » Lun 26 Iun, 2017 8:11 pm

E de a dreptul frustrant! Nu mai înțeleg nimic!
Fiindcă nu aveam încărcare mai deloc am schimbat releul de încărcare, nou-nouț, aftermarket, special pentru modelul PD10 XL 600 1997.
Montat, verificat conexiuni, curățat, etc. Bateria nouă (max. 1000 km!), încărcată full!
Cheie! Pornire ușoară și acum vine surpriza: cu noul releu am supraîncărcare!!! :headeache
La relanti pornește de undeva de la 13,3 și accelerată, inclusiv cu lumini aprinse, crește o dată cu turația și ajunge undeva la 16 și, poate chiar mai mult!!
În plus, tensiunea este pulsatorie: nu se stabilizează, crește-descrește!
Idei, sfaturi ceva?
Avatar utilizator
ady_fly
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 17 Iun, 2017 5:36 pm
Localitate: Timisoara
Specimen: XL600
Vorba de duh: Ein Mann, ein Wort!!
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Joi 29 Iun, 2017 6:03 am

Salut!
Studiaza putin articolul asta: http://www.electrosport.com/technical-resources/technical-articles/how-motorcycle-charging-system-works

Identifica tipul de releu de incarcare pe care il ai. Nu stiu de ce am impresia ca la TA600 sunt relee cu fir suplimentar de control pentru partea de regulator de tensiune. (Cu alte cuvinte un fir care citeste tensiunea undeva pe instalatie si in functie de asta se face incarcarea). Vezi sa fie legat totul ok si sa fie ferme contactele.
Totodata verifica sa ai legatura buna la masa. Atat la releu cat si de la baterie - cadru.

Dupa ce am pus la punct sistemul de incarcare la mine (TA650) tensiunile sunt cam asa:
Pornit la rece ~ 14 V
Relanti la cald ~ 14.8-14.9 V
> 2500 rpm ~ sub 14.4 V cu far, proiectoare si telefon la incarcat.
cu consumatori obijnuiti ajunde cam la 14.1V in mers uzual in jurul a 4000 rpm. Ce-i drept daca pornesc si incalzirea in manere atunci mai scade pana pe la 13.9-13.8 (dar e posibil sa fie o cadere de tensiune pe fir pentru ca e montat pe acelasi circuit cu voltmetru).
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde ady_fly » Joi 29 Iun, 2017 7:31 am

Mulțumesc frumos Mihai!
Între timp am rezolvat problema și după cum bine ai remarcat ea era legată de tipul de releu folosit:
am studiat cu atenție atât schemele electrice, cât și postările de pe forum și am descoperit că deși motocicleta mea era echipată cu un releu original SH 538 A nu avea cablaj pentru toate cele 5 fire de ieșire ale releului (lipsea firul negru - martor), fiind doar cu 4 fire pentru releul SH 538 B (probabil în urma intervenției fostului proprietar).
Releul aftermarket pe care l-am achiziționat era unul OEM SH 538 A, care n-ar fi funcționat normal în aceste condiții!
Am intervenit prin adăugarea unui fir (negru) în mufa de conexiuni și implicit în contact cu firul negru al releului, al doilea capăt conectat în fața siguranței de 30 A, pe direct. Sper să nu fie un consum prea mare în staționare astfel încât să fiu nevoit să-l trec prin contact așa cum prevede schema electrică (care fie vorba între noi diferă chiar în cazul aceluiași model ex. XL 600 V are o grămadă de litere și de scheme electrice diferite!).
Totul merge perfect: încărcare încă din relanti, tensiune stabilă 14,6 chiar cu farul aprins la turații începând de le 2500 și până la 5000.
Așa că pe lângă toate cele expuse aici fiți atenți și la codul releului, numărul de ieșiri ale acestuia și cablajul electric de pe motocicletă.
Numai bine!
Avatar utilizator
ady_fly
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 3
Membru din: Sâm 17 Iun, 2017 5:36 pm
Localitate: Timisoara
Specimen: XL600
Vorba de duh: Ein Mann, ein Wort!!
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde palzoli » Joi 29 Iun, 2017 10:40 am

Avand in vedere ca releul-regulator este nou si presupus bun, atunci cum a semnalat si mihai probleme pot fi numai la contacte (atentie legaturi la masa).
Problema se prezinta mai mult la releu-regulator cu fir suplimentar de control.
Daca problema este cu releu-regulator fara fir suplimentar de control atunci cel mai probabil este problema cu releul-regulator (la acestea verificare tensiunii reglate se face interior in releu)
palzoli
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 5
Membru din: Mie 11 Iun, 2014 8:58 am
Localitate: Baraolt

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Vin 30 Iun, 2017 6:18 am

Cu mare placere! Ma bucur ca ai rezolvat! :beer
Sa stii ca si la mine, daca nu puneam voltmetrul in bord m-as fi trezit ca ma lasa pe cine stie unde... Asa cu el montat din cand in cand mai arunc cate o privire si pot sa stau linistit. A devenit un fel de "pre-ride check" cand pornesc mobra macar vad cum stau...
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde danyila » Vin 08 Sep, 2017 5:00 pm

Buna.
Suntem la Moisei la Maramures si avem nevoie de ajutor. Sa stricat bateria la o Transslp 600.
Unde găsim urgent o BATERIE???
Avatar utilizator
danyila
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 13
Membru din: Dum 03 Oct, 2010 11:29 am
Localitate: Hungary - Szeged
Specimen: XL650
Kilometraj: 40000

Re: releul de incarcare !

Mesajde danyila » Vin 08 Sep, 2017 5:03 pm

Numărul de telefon, unde mă poteți contacta:

+36 20 394 9452
Avatar utilizator
danyila
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 13
Membru din: Dum 03 Oct, 2010 11:29 am
Localitate: Hungary - Szeged
Specimen: XL650
Kilometraj: 40000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Joi 23 Noi, 2017 12:30 pm

Salut,
Nu imi incarca la turatii mari (consumatori cuplati). La relanti pare in regula.
Suspectez insa bateria.
Ma poate ajuta cineva cu o baterie de test, pentru 30 minute?
Bucuresti, Piata Progresu.
Multumesc
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Joi 23 Noi, 2017 11:23 pm

Am depasit momentul. E mufa de la releul de pornire.
Are cineva una in plus?
:D
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde mihai » Vin 24 Noi, 2017 6:30 pm

Daca te pricepi un pic poti sa inlocuiesti mufa cu papuci de genul:
ImagineImagine

Cu toate ca merita cautata o varianta care sa reziste la curent mai mare, eventual papuci cu surub, daca ai cum sa ii montezi acolo:
Imagine
mihai
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 104
Membru din: Lun 18 Iul, 2016 6:33 am
Localitate: Oradea
Specimen: XL650
Vorba de duh: frica te face curajos
Kilometraj: 45000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Vin 24 Noi, 2017 6:55 pm

Multumesc, Mihai,
Pentru inceput o sa inlocuiesc papucii din mufa si o sa reutilizez carcasa, iar daca nu merge ii voi fixa cu muci.
Exista vreo explicatie pentru care trebuie utilizata conectarea pe releul de pornire? Ar merge conectarea pe suruburi si folosita o siguranta exterioara?
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde Trasan » Sâm 25 Noi, 2017 10:38 pm

Rezolvat:
Curatat releu pornire - spray contacte, smirghel
Taiat mufa.Schimbat papuci - oxidati toti pe interior.Cositorit papuci.Strans varnis termostrictiv pe fiecare fir.Refacut mufa. Cu ocazia asta am masurat si tensiunea pe fazele alternatorului.
Deci:
1. Daca pare ca incarca intermitent (voltmetru pe bord) merita verificata si conexiunea pe releul de pornire. Sau macar de pus mana pe cabluri pe unde se poate si vazut daca e mai cald pe undeva.
2. Am comparat pe masa un "releu" de pornire de ATV cu cel original: materiale proaste, rezistenta infasurarii mai mare, se incinge si persista temperatura ridicata, lipituri reci pe terminale.

Multumesc Adi pentru pont si Unchiu pentru incurajare!
Trasan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 8
Membru din: Mar 25 Oct, 2016 9:04 pm
Localitate: Bucuresti
Specimen: XL600
Kilometraj: 0

Anterior

Înapoi la Probleme electrice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori