releul de incarcare !

Postaţi aici probleme întâmpinate

Moderatori: Andy, manach, B43XTM

releul de incarcare !

Mesajde oly » Mar 11 Mar, 2008 2:30 am

Asta pentru ca tot ne ameninta vremea calda ca vine si o sa si ramana , am citit in mai multe publicatii online cum ca si asta ar avea o problema fiind langa esapament! Unii au decupat o gaura in carena pt aerisire (solutie foarte inestetica) altii i-au schimbat locul fie au mai pus ceva cooler pe el . E o problema reala ar trebui sa ne facem griji de in data ce vor fi 40 de grade afara ar trebui sa fim pregatiti ? Sau e de la caz la caz ? :?:
oly
Cred ca stiu ...
 
Mesaje: 37
Membru din: Vin 25 Ian, 2008 3:08 am
Localitate: Bucuresti

Mesajde crivat » Mar 11 Mar, 2008 7:30 pm

bun topic! eu chiar am nevoie de un releu pana vineri seara...caci in al meu s-a dus o dioda si nu mai incarca bine. are cineva un releu de TA 600 din '99 (PD10)?

despre caldura, e firesc sa se incinga, ca altfel nu-i puneau radiator...eu voi adauga o bucata de azbest ca sa il mai apere de caldura tobei si cred ca voi opera si niste fante elegante in carena in dreptul lui.

dar asta, cand o sa am unul nou. pe bune, ca arde buza, ma bucuram ca merg la smaeb pe roti, cu amicii din iasi... dar e vai si-amar. Thx.
Avatar utilizator
crivat
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 178
Membru din: Mar 11 Mar, 2008 4:11 pm
Localitate: Iasi
Specimen: XL600
Vorba de duh: Da-o ma-n pizda ma-sii...
Kilometraj: 31

Mesajde Korben Dallas » Mie 12 Mar, 2008 5:55 pm

crivat scrie:bun topic! eu chiar am nevoie de un releu pana vineri seara...caci in al meu s-a dus o dioda si nu mai incarca bine. are cineva un releu de TA 600 din '99 (PD10)?
.

Nu se poate schimba dioda?
Korben Dallas
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 1211
Membru din: Mie 23 Ian, 2008 12:05 pm
Localitate: Nu sunt vecinul tău
Specimen: XRV750
Vorba de duh: nu te pune cu prostu'
Kilometraj: 0

Mesajde crivat » Mie 12 Mar, 2008 6:10 pm

din nefericire asa ceva e complet imposibil. releul asta e facut dintr-o basculanta de piese mici capsulate intr-o carcasa de metal care e sigilata cu rasini, apoi prinsa in radiator. s-a bulit, doua-trei lacrimi in portofel, caci nu e "everyday shopping" si se schimba.

am incercat inclusiv sa adaptez unul de xlv650/xrv (africana) dar e bai cu conectorii. m-am oprit cand mi-a spus un mecanic ca daca pun firele aiurea in urma unei masurari nashpa, e posibil sa-mi frig si aprinderea si tot. iar astea inseamna o gaura sensibila in buget.

spre multumirea mea, am gasit un amic care-si baga in service fierul abia saptamana viitoare si imprumut releul lui pentru smaeb (daca nu merge ma impusc). iar pentru mine, nu am ce face decat sa scot cei 582 roni de la chimir ca sa imi iau un releu nou: diferenta fata de cei 100 neuro cu cat se da un "rectifier relay" SH, e cam mica. plus ca daca fereasca naiba se strica aiurea asta nou, macar am acte samd.

multzam Valentin25de pentru ajutor, insa asa cum am scris, voi cumpara unul nou.
Avatar utilizator
crivat
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 178
Membru din: Mar 11 Mar, 2008 4:11 pm
Localitate: Iasi
Specimen: XL600
Vorba de duh: Da-o ma-n pizda ma-sii...
Kilometraj: 31

Mesajde Korben Dallas » Mie 12 Mar, 2008 10:20 pm

crivat scrie:din nefericire asa ceva e complet imposibil. releul asta e facut dintr-o basculanta de piese mici capsulate intr-o carcasa de metal care e sigilata cu rasini, apoi prinsa in radiator.

Hmm... e bine de stiut pe viitor
Imi pare rau pentru bugetul tau, dar asta e
Daca te incalzeste cu ceva, iti zic ca un coleg de serviciu a dat peste 500 roni pe... scule de pescuit
I-am zis ca e tzakanit, a zis ca si eu sunt, din pedeveul lui
Korben Dallas
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 1211
Membru din: Mie 23 Ian, 2008 12:05 pm
Localitate: Nu sunt vecinul tău
Specimen: XRV750
Vorba de duh: nu te pune cu prostu'
Kilometraj: 0

Mesajde crivat » Joi 13 Mar, 2008 7:09 pm

hehe, mercic de intentie, dar nu ma incalzeste prea tare: mai am o pasiune foarte costisitoare - muzica. si cand dai 1000 euro pe o statie de chitara, altfel vezi 582 roni :)

sa ne vedem pe roti!
Avatar utilizator
crivat
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 178
Membru din: Mar 11 Mar, 2008 4:11 pm
Localitate: Iasi
Specimen: XL600
Vorba de duh: Da-o ma-n pizda ma-sii...
Kilometraj: 31

Re:

Mesajde Ramirez » Dum 22 Iun, 2008 12:42 pm

crivat scrie:hehe, mercic de intentie, dar nu ma incalzeste prea tare: mai am o pasiune foarte costisitoare - muzica. si cand dai 1000 euro pe o statie de chitara, altfel vezi 582 roni :)

sa ne vedem pe roti!




cum ti ai dat seama ca e de la releu ?...si mie mi face figuri cateodata la pornire si mi "trepideaza" faru pe loc la relanti....e posibil sa nu mai incarce?....sau o fi vrun scurt pe undeva?
Avatar utilizator
Ramirez
Iti pot arata si tie ...
 
Mesaje: 283
Membru din: Dum 01 Iun, 2008 4:04 pm
Localitate: la limita iresponsibilului
Specimen: XL600
Vorba de duh: las o asheaaaaaa
Kilometraj: 72000

Re: Re:

Mesajde Valentin25de » Lun 23 Iun, 2008 2:06 am

Ramirez scrie:
crivat scrie:hehe, mercic de intentie, dar nu ma incalzeste prea tare: mai am o pasiune foarte costisitoare - muzica. si cand dai 1000 euro pe o statie de chitara, altfel vezi 582 roni :)

sa ne vedem pe roti!




cum ti ai dat seama ca e de la releu ?...si mie mi face figuri cateodata la pornire si mi "trepideaza" faru pe loc la relanti....e posibil sa nu mai incarce?....sau o fi vrun scurt pe undeva?

Primul pas, masori cu voltmetrul, trebuie sa ai la 5000/min intre 14-15V cu faza lunga aprinsa. In functie de ce valori obtii stii unde sa cauti mai departe.
Greselile gramaticale si de ortografie din text sint facute intentionat, asa ca cine le descopera poate sa le pastreze, sa le vinda sau sa le liciteze pe EBAY!
Avatar utilizator
Valentin25de
Merg pe o roata
 
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 19 Ian, 2008 5:24 pm
Localitate: Bucuresti-Berlin
Specimen: XL650
Vorba de duh: !
Kilometraj: 49000

Re: releul de incarcare !

Mesajde allvlad » Lun 01 Sep, 2008 10:13 pm

intrebare de necunoscator: n-ar fi normal ca, odata cu turatia motorului, sa creasca si tensiunea de incarcare la bornele bateriei? de ce intreb... azi mi-am schimbat bateria (o parte din audienta stie de ce...hehe)... cand am pus-o pe bicla si-am masurat tensiunea la borne, cu farul stins, cu cat turam motorul, cu atat imi scadea tensiunea (chiar pana la 13,3-13,4)... odata aprins farul pe faza lunga, tensiunea a crescut pe la 14,4-14,5, apoi a inceput usor sa scada pana pe la 13,8... vreun sfat/idee/ceva? multam anticipat :)
Mahatma Gandhi was once asked: "Mr Gandhi, what do you think of Western Civilization?"
He replied: "I think that it would be an excellent idea."
Avatar utilizator
allvlad
Moderator
 
Mesaje: 129
Membru din: Lun 19 Mai, 2008 12:39 pm
Localitate: 1 Decembrie IF
Specimen: XL600
Vorba de duh: to beer or not to beer...
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde Andy » Mar 02 Sep, 2008 12:06 am

allvlad scrie:intrebare de necunoscator: n-ar fi normal ca, odata cu turatia motorului, sa creasca si tensiunea de incarcare la bornele bateriei? de ce intreb... azi mi-am schimbat bateria (o parte din audienta stie de ce...hehe)... cand am pus-o pe bicla si-am masurat tensiunea la borne, cu farul stins, cu cat turam motorul, cu atat imi scadea tensiunea (chiar pana la 13,3-13,4)... odata aprins farul pe faza lunga, tensiunea a crescut pe la 14,4-14,5, apoi a inceput usor sa scada pana pe la 13,8... vreun sfat/idee/ceva? multam anticipat :)


Bucura-te ca ai masurat valorile astea ale tensiunii... fenomenul povestit de tine se datorea bunei functionari a releului de incarcare care limiteaza tensiunea curentului de incarcare. Daca acesta n-ar functiona tensiunea ar creste odata cu turatia... pana la arderea consumatorilor mai sensibili (in prima faza).

Daca ai vreme... si rabdarea de rigoare sa citesti despre sistemul de incarcare poti baga in ochi la ce-am scris pe forumul vecin cand am avut probleme la sistemul electric la un Pegaso (sistemele electrice sunt in mare masura similare):
asa ca uite cateva informatii AICI, AICI si AICI.

Daca ai si mai multa rabdare poti cauta in manualul pentru Transalp, la partea electrica (Cap. 9 - pag. 29-33 / pag. 250 - 254 din manual) informatiile care te vor face sa intelegi care-i treaba cu sistemul de incarcare.

Succese nebanuite... si lectura placuta.
Avatar utilizator
Andy
Moderator
 
Mesaje: 1419
Membru din: Vin 28 Mar, 2008 2:16 pm
Localitate: Bucuresti, RO
Specimen: XL650
Vorba de duh: unde sa nu stau acasa?
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde allvlad » Mar 02 Sep, 2008 7:33 am

VA foarte multumesc, domnu' Andy... deja incepe sa se faca lumina... Ma voi apuca sa citesc manualul ala din header in footer... ceea ce ar fi trebuit, bag seama, sa fac de multa vreme... :|
Mahatma Gandhi was once asked: "Mr Gandhi, what do you think of Western Civilization?"
He replied: "I think that it would be an excellent idea."
Avatar utilizator
allvlad
Moderator
 
Mesaje: 129
Membru din: Lun 19 Mai, 2008 12:39 pm
Localitate: 1 Decembrie IF
Specimen: XL600
Vorba de duh: to beer or not to beer...
Kilometraj: 0

Re: releul de incarcare !

Mesajde Belbody » Mar 02 Sep, 2008 10:52 pm

Domnul Crivat, puteati monta un releu de africana fara probleme, nu e deloc greu si nu trebuia sa va speriati de conectori. Cele 5 fire ale releului sunt: "intrari" - cele 3 fire care vin de la alternator si care sunt de aceeasi culoare (galbene de obicei) si care nu conteaza cum se cupleaza cu cele echivalente din releu, adica nu conteaza ordinea... Daca din alternator vin 3 fire galbene si releul are de ex. 3 fire verzi, cele 3 galbene se vor cupla cu cele 3 verzi indiferent in ce ordine (sunt in CA). Apoi, "iesiri" din releu - un plus si un minus. Plusul e de obicei rosu si minusul e negru, sau invers. (asta se poate verifica in schema electrica a celor 2 moto) Plusul se duce spre baterie prin sigurante si minusul la cadru. Asta e tot. Nu e nici o filozofie.
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm - Aprinderi electronice (CDI, TCI), regulatoare
Imagine
Avatar utilizator
Belbody
Moderator
 
Mesaje: 955
Membru din: Joi 19 Iun, 2008 9:35 am
Localitate: Brno
Specimen: XL600
Kilometraj: 30000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Pelerinul » Joi 02 Apr, 2009 8:29 am

Am pus pe releu un cooler mic de placa video - cred. Ideea e ca merge la 12 V si nu cred ca-i face bine sa fie tinut mult la 14-15V. Solutia eleganta este un integrat stabilizator 7812, care are 3 picioare: intrare+, iesire+ si masa; la mine urmeaza sa fie aplicat.
Pace voua!
Avatar utilizator
Pelerinul
Merg pe o roata
 
Mesaje: 75
Membru din: Joi 13 Mar, 2008 11:36 am
Localitate: Bucale
Specimen: XL600
Vorba de duh: Pace voua!
Kilometraj: 70000

Re: releul de incarcare !

Mesajde dan_motor2003 » Joi 02 Apr, 2009 10:27 pm

Pelerinul scrie:Am pus pe releu un cooler mic de placa video - cred. Ideea e ca merge la 12 V si nu cred ca-i face bine sa fie tinut mult la 14-15V. Solutia eleganta este un integrat stabilizator 7812, care are 3 picioare: intrare+, iesire+ si masa; la mine urmeaza sa fie aplicat.



Un fan ( ventilator , cooler e racitor = radiator) de 12 V merge lejer la cei 14 V din mers..creste un pic turatia...si nimic mai mult , te complici cu sursa LM7812 , eu mi-am pus ventilator de la o sursa de PC pe releu si termostat bimetalic 250v/10A de 50 de grade Celsius:
Imagine
si montat pe o placa de inox cu distantatoare cu 1 mm mai mari decat inaltimea releului si suruburi M5 cu contrapiulite :
Imagine

Salutari :Salutare:
A fost odata ca-n povesti
A fost ca niciodata,
Din rude mari împaratesti,
O prea frumoasa fata.

Si era una la parinti
Si mândra-n toate cele,
Cum e Transalpu' între sfinti
Si Honda între stele.

Culbutorii si tachetii joaca hora ca baietii!!!
Avatar utilizator
dan_motor2003
Merg pe o roata
 
Mesaje: 93
Membru din: Mie 06 Feb, 2008 9:42 am
Localitate: Bucuresti/Braila
Specimen: XL600
Kilometraj: 60000

Re: releul de incarcare !

Mesajde Duta Marius-Razvan » Mar 14 Apr, 2009 10:18 pm

salutare, un prieten a avut aceasi problema cu regulatorul de tensiune (releu de incarcare), nu a avut sa dea bani pe unul nou si bine inteles ca am cautat sa facem unul :carte: , am gasit tot ce trebuie, schita electronica, componente electronice etc. intr-o seara la o bere l-am facut si merge de minune :D ,este un pic mai mare de cit original dar si mult mai puternic(punte diode tifazata 35A 1600V, tiace 60A etc). este montat pe vacuta de o luna si totul este OK bine inteles cu supraveghere (voltmetru montat pe moto),o sa existe si un topic pe tema asta cind o sa am timp sa le postez , pina atunci numai bine si drum uscat :Salutare:
Duta Marius-Razvan
Cum ii zice la ....
 
Mesaje: 16
Membru din: Joi 13 Noi, 2008 7:43 pm
Localitate: bucuresti
Specimen: XL600
Vorba de duh: spor la saiba
Kilometraj: 40000

Următorul

Înapoi la Probleme electrice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron