Legislatie romaneasca - incomensurabila

Fii informat

Moderator: Andy

Post Reply
User avatar
mandeamarcu
Posts: 362
Joined: Tue 29 Jan, 2008 11:52 pm
Specie: XL600
Vorba de duh: tk cinel system
Kilometraj: 0
Contact:

Legislatie romaneasca - incomensurabila

Post by mandeamarcu »

10.03.2009

Taxa auto de prima inmatriculare ar putea disparea cel tarziu in toamna acestui an, urmand sa fie inlocuita de un impozit anual, calculat in functie de capacitatea cilindrica si emisiile de CO2, impozit care ar urma sa fie aplicat si la motociclete, a anuntat marti ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, la un eveniment Lexus.

"Se lucreaza la un proiect de lege, dar intrarea lui in vigoare va fi corelata cu viteza Parlamentului. Este clar ca noua taxa auto nu va fi promovata printr-o ordonanta de urgenta, ci prin lege", a precizat el.

Ministrul spera ca legea va trece de Parlament inainte de vacanta parlamentara de vara sau cel tarziu in sesiunea de toamna, insa se asteapta ca legea sa aiba multe amendamente - "lucru bun", spune el, fiindca "nimeni nu are solutia ideala in aceasta problema".

Nemirschi a precizat ca noul proiect de taxa va fi inspirat de modele europene precum cel din Germania. O noutate este faptul ca impozitul anual va fi platit si de proprietarii de motociclete, care vor fi taxati in functie de emisiile de CO2.

Dupa ce noua lege va intra in vigoare, taxa de prima inmatriculare va disparea, practic, urmand ca noul impozit anual sa tina cont de cilindreea masinii si de emisiile de CO2.

Referitor la programul Rabla, ministrul a spus ca lista cu dealerii agreati si cotele acestora - in prima etapa, 20.000 de locuri - vor fi aprobate si publicate in cursul acestei zile.

Sursa: HotNews.ro
Feriti-va de oamenii lipsiti de pasiuni sau de vicii, contactul cu ei e molipsitor, poate sa duca la pierderea pasiunilor sau viciilor voastre
User avatar
mandeamarcu
Posts: 362
Joined: Tue 29 Jan, 2008 11:52 pm
Specie: XL600
Vorba de duh: tk cinel system
Kilometraj: 0
Contact:

Re: Legislatie romaneasca - incomensurabila

Post by mandeamarcu »

0.01.2009-Modificarile privind sustinerea probei practice(poligon) pentru categ.A si subcateg. A1

Ordinul MAI nr. 713/2009 - modificarea Ordinului MAI nr. 1497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere


Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 713/2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 60 din 30.01.2009.


In temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile ulterioare,

ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 933 din 17 noiembrie 2006, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 12 alineatul (3) litera c), dupa punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 4, cu urmatorul cuprins:
"4. securitate rutiera in tunele."

2. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Proba practica de conducere a autovehiculelor din categoria A si subcategoria A1 se realizeaza in poligoane special amenajate conform schitei prevazute in anexa nr. 5. Mijloacele logistice necesare examinarii la proba practica sunt asigurate de scoala unde au fost efectuate cursurile de pregatire a candidatului.
(2) Candidatii minori, cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani, sunt examinati in prezenta unui martor, care poate fi si unul dintre parinti, tutore, curator sau persoana in ingrijirea ori supravegherea caruia/careia acesta se afla.
(3) Proba practica realizata in poligon cuprinde urmatoarele manevre:
a) coborarea motocicletei de pe cric cu motorul pornit si deplasarea acesteia pe o distanta de 5 m intr-un spatiu cu latimea de 0,5 m, fara ajutorul motorului, mergand alaturi de vehicul pana la locul de plecare. Neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral sau nementinerea in pozitie verticala pe cele doua roti se penalizeaza;
b) mersul sinuos printre jaloane, constand in parcurgerea continua cu ajutorul motorului a unui traseu printre 5 jaloane. Atingerea unuia dintre jaloane, neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeaza;
c) executarea de opturi printre 4 jaloane, constand in efectuarea continua a 6 astfel de manevre, cate 3 manevre intr-un sens si in celalalt, cu inceperea executiei din partea stanga a ultimului jalon. Atingerea unuia dintre jaloane, neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeaza;
d) deplasarea in linie dreapta, constand in parcurgerea cu ajutorul motorului a unei distante de 50 m intr-un spatiu cu latimea de 0,5 m, cu bratul stang ridicat orizontal. Neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral sau sprijinirea cu piciorul de sol se penalizeaza;
e) urcarea motocicletei pe cric. Neefectuarea acestei manevre se penalizeaza.
(4) Proba practica de conducere a motocicletei in poligon este promovata de candidatii care intr-un interval de 4 minute nu au cumulat mai mult de 3 greseli.
(5) Candidatul este declarat respins, indiferent de numarul greselilor acumulate sau de timpul scurs pentru efectuarea probelor, daca:
- a cazut cu motocicleta;
- nu a respectat traseul in poligon.
(6) In timpul probei practice, examinatorul verifica urmatoarele aptitudini si mod de comportare, specifice pentru categoria A, respectiv pentru subcategoria A1:
a) Pregatirea si controlul vehiculului din punctul de vedere al sigurantei circulatiei. Candidatii trebuie sa faca dovada capacitatii de a se pregati sa conduca in siguranta, prin respectarea urmatoarelor cerinte:
1. sa isi puna in ordine echipamentul de protectie, cum ar fi manusile, cizmele, imbracamintea si castile de protectie;
2. sa efectueze un control sumar al starii pneurilor, franelor, directiei, comutatorului de oprire in caz de urgente (in cazul in care exista), lanturilor, fluidelor (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de racire), luminilor, dispozitivelor reflectorizante, indicatoarelor de directie si dispozitivului de avertizare sonora.
b) Manevre speciale ce urmeaza sa fie testate in ceea ce priveste siguranta rutiera:
1. asezarea motocicletei pe suportul de sprijin sau coborarea ei de pe suport si deplasarea sa fara motor, mergand pe langa vehicul;
2. parcarea motocicletei pe suportul sau de sprijin;
3. executarea a cel putin doua manevre cu viteza mica, dintre care un slalom; aceasta ar trebui sa permita evaluarea manevrarii ambreiajului in combinatie cu frana, echilibrul, directia vizuala si pozitia pe motocicleta si pozitia picioarelor pe rezematoarele de picior;
4. executarea a cel putin doua manevre cu viteza mare, dintre care una in viteza a doua sau a treia, de cel putin 30 km/h, si o manevra de evitare a unui obstacol la o viteza minima de 50 km/h; aceasta ar trebui sa permita evaluarea competentei privind pozitia pe motocicleta, directia vizuala, echilibrul, tehnici de mentinere a directiei si de schimbare a vitezelor;
5. franare: se executa cel putin doua exercitii de franare, inclusiv franarea de urgenta la o viteza minima de 50 km/h; aceasta ar trebui sa permita evaluarea competentei privind manevrarea franei din fata si a franei din spate, directia vizuala si pozitia pe motocicleta."

3. La articolul 23 capitolul A "Aptitudini si mod de comportare supuse testarii, specifice pentru categoriile B si BE, respectiv pentru subcategoria B1" litera d), punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"8. sa respecte regulile instituite in zona amenajarilor rutiere speciale, daca este cazul: intersectii cu sens giratoriu, treceri la nivel, statii de tramvai/autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/coborare, precum si in tunele;".

4. La articolul 23 capitolul B "Aptitudini si mod de comportare supuse testarii, specifice pentru categoriile C, CE, D si DE, respectiv pentru subcategoriile C1,C1E, D1 si D1E" litera c), punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"8. sa respecte regulile instituite in zona amenajarilor rutiere speciale, daca este cazul: intersectii cu sens giratoriu, treceri la nivel, statii de tramvai/autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/coborare, precum si in tunele;".

5. La articolul 29, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) In cazul in care candidatul este declarat admis la proba de verificare a deprinderilor si a comportamentului pe un vehicul fara pedala de ambreiaj sau fara maneta, in cazul vehiculelor din categoria A si subcategoria A1, se face mentiune in acest sens in permisul de conducere, care poate fi utilizat numai pentru conducerea unui vehicul fara pedala de ambreiaj sau fara maneta, in cazul vehiculelor din categoria A si subcategoria A1. Vehicul cu transmisie automata este un vehicul care nu are pedala de ambreiaj sau maneta, in cazul vehiculelor din categoria A si subcategoria A1."

6. La anexa nr. 6 "Codurile comunitare armonizate" capitolul "Adaptari ale vehiculului", punctul 10.02 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"10.02. Vehicule fara pedala de ambreiaj sau fara maneta in cazul vehiculelor din categoria A si subcategoria A1."

7. La anexa nr. 6 "Codurile comunitare armonizate" capitolul "Probleme administrative", punctul 78 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"78. Valabil numai pentru vehiculele fara pedala de ambreiaj sau fara maneta in cazul vehiculelor din categoria A si subcategoria A1."

Art. II. - Vehiculele de examen din categoriile BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 si D1E, care nu sunt conforme cu criteriile minime mentionate in anexa nr. 4 "Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele folosite pentru examinarea la proba practica" la Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 si care au fost utilizate pana la data de 18 iulie 2008, mai pot fi utilizate pana la data de 30 septembrie 2013.

Art. III. - Prezentul ordin transpune prevederile Directivei 2008/65/CE a Comisiei din 27 iunie 2008 de modificare a Directivei 91/439/CEE privind permisele de conducere, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 168/36 din 28 iunie 2008.

Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

Bucuresti, 29 ianuarie 2009.
Nr. 713.
Feriti-va de oamenii lipsiti de pasiuni sau de vicii, contactul cu ei e molipsitor, poate sa duca la pierderea pasiunilor sau viciilor voastre
User avatar
mandeamarcu
Posts: 362
Joined: Tue 29 Jan, 2008 11:52 pm
Specie: XL600
Vorba de duh: tk cinel system
Kilometraj: 0
Contact:

Re: Legislatie romaneasca - incomensurabila

Post by mandeamarcu »

Dan Nica: Radarele fixe nu vor fi repuse in functiune cat voi fi eu ministru de interne. Ministrul Dan Nica a declarat vineri, la Galati, ca functionarea radarelor fixe nu va fi reluata in timpul mandatului sau la Interne, apreciind ca "privatizarea" activitatii de circulatie nu este decat o smecherie neconforma cu legea, transmite corespondentul NewsIn. "Functionarea radarelor fixe nu era in conformitate cu o legislatie care sa permita acest lucru. Nu cred ca trebuie sa privatizam si activitatea de circulatie si sa dam voie fiecaruia sa-si puna cate un radar atunci cand vrea si unde vrea. Eu cred ca smecheria asta de a privatiza niste radare pe ici, pe colo, ca unii sa ia cota parte din amenzi, nu are nicio treaba cu actiunile de prevenire a celor care circula ori cu viteza foarte mare, ori care incalca reguli de circulatie. Eu o plasez in zona smecheriilor", a afirmat ministrul administratiei si internelor, Dan Nica, citat de Gardianul.
Feriti-va de oamenii lipsiti de pasiuni sau de vicii, contactul cu ei e molipsitor, poate sa duca la pierderea pasiunilor sau viciilor voastre
Post Reply